Nyhedsavisens Leny Malicinski opildner til had mod muslimer med sin artikel

16 02 2008

Nyhedsavisen ønsker åbenbart at opildne til mere had mod muslimerne i den betændte situation. På avisens hjemmeside kan man i den skrivende stund læse en artikel skrevet af Leny Malicinski - artiklen er sat op som en hovedartikel - hvor overskriften er “Unge muslimer har lært, at vold betaler sig“.

Når man læser artiklen igennem, er der ingen steder, hvor hendes kilder nævner de unge uromagere som “unge muslimer”. Hendes kilder bruger følgende om de unge:

Khalid Al Subeihi: Unge indvandrere

Erik Thorsted: De unge

Pia Allerslev: Unge indvandrere

Jacob Hougaard: Unge indvandrere

leny.jpg

Når ingen af de ovennævnte personer kalder uromagerne for muslimer, hvorfor føler Leny Malicinski en trang til at nævne de unge som “unge muslimer”! Hvorfor fremhæver Leny Malicinski mon de unges religiøse baggrund? Har hun gået rundt i byen i nattetimerne for at se, om der står muslim i panden på uromagerne?

Efter min mening er det helt bevidst at hun bruger ”unge muslimer” i artiklen i stedet for at skrive “unge indvandrere” eller “unge med anden etnisk baggrund”. Med den overskrift ønsker hun at problematisere Islam. Når hun bruger ordet muslimer, ønsker hun at fremhæve de unges religiøse baggrund og kæde det sammen med vold og uro.

Det er fuldstændig uforståeligt og en skændsel, at chefredaktøren hos Nyhedsavisen har godkendt denne artikel!


Handlinger

Information

37 responses til “Nyhedsavisens Leny Malicinski opildner til had mod muslimer med sin artikel”

16 02 2008
Carsten Kofoed (01:56:24) :

Kære Helen Latifi.

Leny Malacinski er zionist, “israeler” (tjente i den israelske hær under besættelsen af Libanon), så hvad forventer du? Her er mere om hende http://fritirak.blogspot.com/2007/04/frit-irak-blog-stter-zionistisk.html

Bedste hilsner

Carsten Kofoed

16 02 2008
Højrebladet Komet (03:51:09) :

Chokerende klar tale! Kan hun STRAX mudre begreberne til! ;)

16 02 2008
Tarik (03:57:15) :

Carsten Kofoed, sikke dog en DYBT SINDSFORSTYRRET blog du har!

“Iraqi Resistance”, HVEM er det? Er det dem der springer bomber på markedspladserne og ved religiøse optog? Er det dem der udfører etnisk rensning i boligkvarterer? Eller dem der tager gidsler og skærer hovedet over på dem på video? HVEM, Carsten, HVEM? For der har faktisk været afholdt valg i Iraq, hvor langt hovedparten af befolkningen trods bombestrusler ved alle valgsteder har valgt deres egen regering. Det er ikke en ensidigt USA-marionet-regering, men det er en realistisk regering. Det er ikke en perfekt regering, den har samme splittelser og defekter som hele det irakiske samfund, men det er en LEGITIM regering, mere legitim end Saddam, mere legitim end nogen som helst af de vidt forskellige og indbyrdes stridende kræfter, du vistnok kalder “modstandsbevægelse”. Fair nok hvis du har en kage at mele der hedder afsky for USA. Men HVAD er egentligt dit mål for Irak på irakernes vegne? Evig borgerkrig og lidelser til det irakiske folk, så du kan sige og smile selvgladt og sige “se bare, det er altsammen USA skyld i”? Er det det, der er dit mål?

16 02 2008
Anker (09:43:58) :

@ Tarik

Tak for dit indlæg. Enig i alt du skrev.

Hvis andre skrev tilsvarende åndsvagt pladder, så ville der straks blive råbt racisme og andre skældsord fra den kære venstrefløj.
Du ved det er dem der stadig drømmer om at realisere den socialisme, der altid, hvor de har fået magt, har etableret historiens største torturkamre og og har stået for aflivningen af mere end 100 millioner mennesker. I sandhed i historisk bedrift. Men det er så også det eneste vi husker dem for.

Dit udtryk “DYBT SINDSFORSTYRRET” er helt præcis.
De er præcist så ulækre som nazierne, som de da også var gode venner med - førte erobringskrig og knuste 4 selvstændige nationer sammen med. Frem til juni 1941var de hjertevenner. Stalin sendte lykkeønskningstelegtram til Hitler efter erobringen af Danmark og Norge, f.eks.
Da Sovjetstaten i nyere tid begyndte at rette lidt op på uhyrlighederne sprang mange af disse mennesker over og tilbad en ny gud, bestyreren af denne klodes hidtil største torturkammer, Mao.

Personligt ville jeg ikke jeg nægte modtagelse af enhver form for post - også elektronisk fra ulækre typer som nazi-Johnny og kommunist-Kofoed.

De har kun en berettigelse - fugleskræmslets. Vi kan bruge dem til at skræmme vore børn og forklare, at det disse mennesker står for, skal de holde sig på lang afstand af.

16 02 2008
Jørgen (11:08:54) :

@ Tarik, Anker, Helen samt Carsten “Nakkeskud” Kofoed

Men HVAD er egentligt dit mål for Irak på irakernes vegne? Evig borgerkrig og lidelser til det irakiske folk, så du kan sige og smile selvgladt og sige “se bare, det er altsammen USA skyld i”? Er det det, der er dit mål?

God beskrivelse af Carstens mål, Tarik. Carstens midler - eller i hvert fald hans allieredes - fremgår af dette link. Bemærk, hvordan de fire “modstandsfolk” unisont råber “Allahu Akbar, Allahu Akbar,” efter de har overhældt de bagbundne fanger med benzin og sparket dem ned i grøften fuld af brændende olie.

Og når I har bemærket dét, så reflektér en stund over Carsten Kofoed og hans valg af allierede.

Jørgen

16 02 2008
Knud Larsen (12:06:40) :

@ Tarik

Man kan aldrig få for meget af at læse fornuftige mennesker, - som modvægt mod de utallige af den anden sort.

@Helen

ER der ikke tale om muslimer på “ekspeditioner” om natten?

citat:

– Islam i dag er noget fornuftigt. Vi mødes her i foreningen og laver mad og har intet med terrorisme at gøre. Jeg har faktisk fået lokket flere unge med herhen, som ellers var ude i kriminalitet, men de er her ikke i dag, fordi de er vrede og er ud at lave ballade. Det er Muhammed-tegningerne, der har krænket dem. Intet andet, siger han.

schelde@kristeligt-dagblad.dk

Nu er der ivørigt forslag om at bruge de 100 millioner kr vi spilder på at udbrede demokrati i den arabiske verden, til at udbrede demokratiets idé blandt unge muslimer i ghettoerne, - forslag fra en iranskfødt forsker.

Det er faktisk på høje tid.

Som Ulrik Høy skrev i Weenendavisen, så er islam jo i første, og anden, og tredje række i de muslimske lande, - og det er total spild af liv og af tid, at tro man kan indføre andet end religiøse styrer i de lande. Sådan vil folk have det, og fred være med det, - bare de holder sig til egne lande med sådanne samfundsødelæggende ideer.

Jeg håber man kan komme så langt en dag, som man var i Bagdad omkring år 900, hvor man kunne gennemkritisere islam uden at få hovedet skilt fra kroppen.

Det er en fornøjelse at se, at en af islams største filosoffer og en af verdens bedste medicinere og læger Abu- Bakr Muhammad ibn Zakari-ya Razi, kritiserer religion og islam på præcis samme måde, som man selv gerne ville turde, og på en måde som med 100 pcts sikkerhed ville blive fjernet fra denne blog, - tankevækkende ?

Synd at islam er sunket ned på det nuværende stadium, men der MÅ være håb et eller andet sted.

16 02 2008
Jørgen (12:07:36) :

@ Helen et alia

Retfærdigvis skal det siges, at profeten Muhammed ikke gik ind for afbrænding af krigsfanger og frafaldne. Det vil sige - det gjorde han indledningsvis, men siden skiftede han mening. Eller som Bukhari beretter i bind 4, bog 52, nummer 259 af Sahih Bukhari, den nok mest autoritative hadith-samling der findes:

Narrated Abu Huraira:

Allah’s Apostle sent us in a mission (i.e. am army-unit) and said, “If you find so-and-so and so-and-so, burn both of them with fire.” When we intended to depart, Allah’s Apostle said, “I have ordered you to burn so-and-so and so-and-so, and it is none but Allah Who punishes with fire, so, if you find them, kill them.”

Sikke en konsekvensløs, strygen-dem-med-hårene gang hippie-pædagogik, vil nogen nok indvende. Må man nu ikke engang brænde kættere af længere? Nej, og derfor fik Ali da også skældud, beretter Bukhari sammesteds, da han kom tilbage fra plyndringstogt, indhyldet i stanken af stegt flæsk:

Narrated Ikrima:

Ali burnt some people and this news reached Ibn ‘Abbas, who said, “Had I been in his place I would not have burnt them, as the Prophet said, ‘Don’t punish (anybody) with Allah’s Punishment.’ No doubt, I would have killed them, for the Prophet said, ‘If somebody (a Muslim) discards his religion, kill him.’ “

Kill him. Ikke burn him. Hvor mange eksempler på Profetens (saws) menneskelighed skal der til, før islamofoberne fatter, at Islam = kærlighed? Hvem andre end Profeten kunne været så storsindig over for usle kættere?

Wasalamu aleikum.

Jørgen

16 02 2008
Knud Larsen (14:41:05) :

@ Jørgen

Det er nemlig rigtigt, man bøjer sig i ydmyghed over denne vidunderlige tankegang. Mona Sheikh vil nok sige at “Menneskerettighedserklæringen” blev opfundet i Medina i år 629, lige som hun hævder demokratiet blev.

16 02 2008
Tarik (16:29:01) :

Nu kan jeg se at Carsten Kofoeds blog er fyldt med tilbedelse af Saddam Hussein! Okay, Carsten har alligevel et politisk projekt for Irak udover død og ødelæggelse: Carsten vil vække Saddam til live og genindsætte ham som diktator!

Men hov, Carsten, Iraks kommunister blev jo groft forfulgt af Saddam, og kæmpede imod ham! Og Saddam angreb jo Iran, der jo er “de gode” (anti-USA) imod “de onde” (USA), i en krig der kostede både Iran og Irak mindst en million døde. Saddam var også dødsfjende af Al Qaeda, der vel også er “de gode” i Carstens sindsforstyrrede verden. Så Carsten, jeg synes du burde holde dig fra Irak, hvor skurke og helte er alt for svære at se forskel på, og så istedet kaste dig over noget andet. Måske et brændende forsvar for Nordkorea? Eller for FARC-oprørerne i Colombia? Eller hvad med Janjaweed-militsen i Sudan? The Lord’s Resistance Army i det nordlige Uganda? Der er masser af andre grusomme fanatikere, der har brug for en galning som dig!

16 02 2008
Helen Latifi (19:45:21) :

Jørgen

Du har som typisk taget en hadith frem som mange mener er uautentisk!!

Ej det er virklig typisk islamofober-please bevæg dig ikke i islamisk teologi, da man skal have sin tro, arabisk sprog, mellemøstlig historie og sin sunde fornuft på plads!!

Et uddrag fra en debatfora:

It’s interesting how some of you are so sure that these 2 Hadith are true and that Imam Bukhari was not mistaken to say they are Sahih, even though according to these two narrations

1) The Prophet (saw) made a mistake

2) Ali (ra) made a mistake

3) All Muslims doing Jihad today are wrong because they use guns and explosives (fire).

So is everyone mistaken except Imam Bukhari… ???

And most importantly it would mean that the Prophet (saw) was mistaken in the matter of religion and that he actually gave an order which was wrong!!

Now answer this: If the Prophet (saw) was infallible in the matters of religion which I think we all agree he was, and if he gave an order to burn certain people, then how can we believe in a narration that says he later changed his mind and “realised his misake”??? And that Ali (ra) did the same about 30 to 40 years later…?

Ali som var profetens svigersøn, kan da umulig fejle da hans mester og lærer var selveste Profeten! Man skal være ret dum for at tro på de nonsens fortællinger. Profeten kan da umulig have kommanderet sine diciple til at brænde islams fjender og derefter trække sine ord tilbage og sige at det kun ud der må brænde mennesker!

Seriøs - jeg vil fra nu af slette alle falske propaganda hadith som bliver bragt på bloggen, da det er for plat at diskutere noget som man ikke har fordybet sig i og som i den grad modstrider sandheden!!

Ingen af os er teologer men sund kritisk fornuft må man da for hulen vel indholde bare en lille smule af!

16 02 2008
Helen Latifi (19:46:08) :

Sahih= autentisk hadith/fortælling

16 02 2008
Sosun Sendi (20:22:21) :

Helen

Du kan da ikke slette andres indlæg, fordi de ikke stemmer overens med din fortolkning?
Hvad er meningen med en diskussion? Det jo ligesom her, at den opløser sig selv-….
Hvis man nu lige tænkte “twice”, så kunne du jo prøve at convince disse “islamofober”, frem for den meget snærversynet metode..

En anden ting, du har virkelig en tendens til at kalde alle som er imod islam- eller for den sags skyld bare KRITISK - for islamofob!! Træk nu vejret….

16 02 2008
Tarik (20:51:08) :

Sosun og Helen, der findes selvfølgelig nogle, der har en overdrevet og irrationel angst for Islam. Til dem kan man bare sige: Bøh!!!

Men, Helen, at bruge ordet “islamofob” om folk, der i det mindste prøver at sætte sig ind i haditherne og argumentere ud fra dem, det er lidt ligesom de zionister, der råber “antisemit”, hvis nogen kritiserer Israel. Det virker kun som en måde at sky en debat på ved at stemple modstanderen med en betegnelse på en slags sygdom.

16 02 2008
Jørgen (21:26:03) :

@ Helen

Tak for dit usædvanligt fyldestgørende svar. Du skriver bl.a.:

Du har som typisk taget en hadith frem som mange mener er uautentisk!!

Har jeg? Det glæder mig. Jeg skal være den første til at indrømme, at jeg læser hadither på samme måde, som de fleste mennesker læser bekendtgørelser om ændringer i reglerne for spildevandsafledning - dvs. med ekstrem kedsomhed. En gang imellem kommer der et guldkorn, og det hager jeg mig så fast i. (Du ved, noget med lidt action i). ;)

Men jeg er åbenbart ikke den eneste, der tager de to hadither for pålydende. Det samme gør rigtigt mange af dine trosfæller. Som fx Anker igen og igen har påpeget, mener 36 % af unge, britiske muslimer, at frafaldne fra Islam skal slås ihjel. Det samme gør alle fire sunni-lovskoler samt deres shiitiske aflæggere. Eller for nu at citere Patrick Sookhdeo, en britisk frafalden:

Most Muslim scholars say that Muslim religious law - sharia - requires the death penalty for apostasy.

“In 2004, Prince Charles called a meeting of leading Muslims to discuss the issue,” adds Dr Sookhdeo. “I was there. All the Muslim leaders at that meeting agreed that the penalty in sharia is death. The hope was that they would issue a public declaration repudiating that doctrine, but not one of them did.”

Men det siger de selvfølgelig kun, fordi de er islamofober, de britiske muslimske ledere. Og jeg er åbenbart så dum, at jeg tror på, at det, muslimer siger, det mener de også. (I know - silly, little me. ;) ).

Ej det er virklig typisk islamofober-please bevæg dig ikke i islamisk teologi, da man skal have sin tro, arabisk sprog, mellemøstlig historie og sin sunde fornuft på plads!!

Kan du arabisk, Helen? I did not know that. Mht. min “sunde fornuft,” så bruger jeg den skam hele tiden. Det er bl.a. derfor, jeg er lidt skeptisk over for din religion. At definere begrebet “sund fornuft” som baseret på en empiri, der forudsætter Profetens ufejlbarlighed, forekommer mig således at være særdeles u-fornuftigt. Men det gør du tydeligvis ikke:

Ali som var profetens svigersøn, kan da umulig fejle da hans mester og lærer var selveste Profeten.

Nå ja, hvor dum er jeg! Selvfølgelig kan Profetens svigersøn ikke tage fejl, for Profeten var ufejlbarlig. Og hvis vi definerer Profetens ufejlbarlighed som en konstant, så må alle de af hans udtalelser, der ikke passer i dit kram, selvfølgelig også være forkerte.

Dette er egentlig et sympatisk ræsonement, for det muliggør nemlig, at du og ligesindede muslimer, der har det lidt svært med de mere blodtørstige afsnit af sharia, kan lægge afstand til de dele af Islam, I ikke bryder jer om.

Men desværre er I ikke i flertal. Og så længe I ikke er det, så forbeholder jeg mig min ret til at tage din religions tekster for pålydende. Især når en massiv majoritet af dine med-muslimer er enige i min fortolkning og ikke i din.

Det synes jeg nemlig er fornuftigt.

;)

Jørgen

16 02 2008
Jørgen (21:28:35) :

@ Tarik

Sosun og Helen, der findes selvfølgelig nogle, der har en overdrevet og irrationel angst for Islam. Til dem kan man bare sige: Bøh!!!

Jesus, Tarik! Du må ikke gøre sådan noget! Jeg blev helt vildt bange!

;)

Jørgen

16 02 2008
Preben (21:42:23) :

Nyhedsavisen har ændret på overskriften og er erkendt sin fejltagelse. Tillykke til Helen for at give Nyhedsavisen dette nederlag.

Dette viser, at pressen dog har nogle grænser!

16 02 2008
Helen Latifi (22:58:26) :

Jørgen skrev:

“Nå ja, hvor dum er jeg! Selvfølgelig kan Profetens svigersøn ikke tage fejl, for Profeten var ufejlbarlig. Og hvis vi definerer Profetens ufejlbarlighed som en konstant, så må alle de af hans udtalelser, der ikke passer i dit kram, selvfølgelig også være forkerte.”

Jeg vil sige du har ret, men det beviser bare at man for at kunne se islams sandhed både skal have sin tro på gud på plads og samtidig kan man finde en masse beviser på at islam livets sandhed. Og dette tager tid at finde ud af…via fordybelse, erkendelse og reflektion kan man komme langt.

Sosun skrev:

“Hvis man nu lige tænkte “twice”, så kunne du jo prøve at convince disse “islamofober”, frem for den meget snærversynet metode..”

Du har også ret og jeg burde gøre dette istedet for, men problemet er bare at selvom folk får sandheden i hovedet, så er det ikke alle der erkender troen på islam/Gud. Blandt andet siger Gud i Koranen, at selvom vi tog dem der ikke tror ind i paradiset en dag, så vil de stadig ikke tro på at de har været i paradiset, men at det sikkert var deres øje som så syner! Det siger meget om at tro med hjertet også er vigtig indenfor islam.

Men det er vel forsøget værd at prøve…Jeg har bare ik så meget tid grundet en massiv læsestof.

16 02 2008
Tarik (23:16:18) :

Helen har ikke pligt til at svare på alt i denne blog, så ville hun jo ikke kunne bestille andet!

17 02 2008
Carsten Kofoed (00:13:33) :

En person her i debatten – hvis ”navn” jeg end ikke vil nævne, fordi denne opererer under anonymitetens kujonagtige banner, hvad der dog er passende for disse typer, som hærger Internettet med deres svinestreger – kalder en regering, som er valgt under en besættelsesmagts kanoner (stemmeprocent og valg afgjort af besættelsesmagten) og på basis af en folkeretsstridig angrebskrig, endda baseret på løgn om masseødelæggelsesvåben og støtte til terror, for legitim og ”mere legitim end Saddam”, altså end den irakiske regering, som i modsætning til den nuværende amerikansk-iranske marionetregering i Bagdad IKKE havde behov for 200.000 fremmede tropper for at kunne kalde sig og FUNGERE som regering, en regering, som ikke var kommet til magten på fremmede kampvogne, men derimod ved egen hjælp. Iraks nuværende ”regering” ville forsvinde som dug for solen, hvis USA trak sig ud af Irak i morgen, og det ved den, for den har netop IKKE krævet USA ud af Irak, selvom de fleste irakere ønsker det. Kun vaskeægte forrædere sidder i den irakiske ”regering” på skødet af besættelsesmagten, ligesom kun forrædere sad i den danske såkaldte samarbejdsregering beskyttet af den tyske værnemagt.

At denne person derudover føler sig kaldet til at belære den dansker, som har skrevet mest om Irak overhovedet, nu i snart i fem år, mens han selv gentager den amerikansk-zionistiske propagandamaskines værste og for længst afslørede løgne om den irakiske modstandsbevægelse og martyren præsident Saddam Hussein, hvoraf to af dem er løgnen om masseødelæggelsesvåben og Al-Qaida, viser, at han ikke besidder nogen form for anstændighed eller kritisk sans.

Til personen: Fis tilbage til dit rottehul.

Til andre, som vil blive klogere på modstandskampen i Irak, så er her en lang liste over udtalelser og interviews fra DEM, som bekæmper besættelsesmagten: http://fritirak.blogspot.com/2005/12/tema-den-irakiske-modstand.html

At sætte sig ind i, hvad modstandsfolkene rent faktisk mener, og ikke hvad TV2 og CNN mener, at de mener, er første skridt hen imod en forståelse af situationen i Irak.

17 02 2008
Helen Latifi (00:33:54) :

Til personen: Fis tilbage til dit rottehul.

Kære Carsten - hvem er denne person?

Det må være én du har kendt længe!

17 02 2008
Jørgen (00:39:07) :

@ Carsten

At denne person derudover føler sig kaldet til at belære den dansker, som har skrevet mest om Irak overhovedet, nu i snart i fem år, mens han selv gentager den amerikansk-zionistiske propagandamaskines værste og for længst afslørede løgne om den irakiske modstandsbevægelse og martyren præsident Saddam Hussein, hvoraf to af dem er løgnen om masseødelæggelsesvåben og Al-Qaida, viser, at han ikke besidder nogen form for anstændighed eller kritisk sans.

Carsten - respekt! Du mestrer virkelig meta-ironiens sorte humor, så det grænser til det sublime. Især den med “martyren Saddam Hussein” og den “amerikansk-zionistiske propagandamaskine” var lige ved at tage livet af mig. Seriøst, har du overvejet en karriere på standup.dk?

MVH

“”Jørgen”"

(Bemærk de dobbelte anførselstegn omkring mit “navn”. Lige som din tekst er der tale om en ironisk ironiseren over selve begrebet “ironi”).

17 02 2008
Knud Larsen (00:40:04) :

Må jeg citere en af islams største mænd, og en af de største videnskabsmænd inden for især medicin, nogensinde.
Som blev ansat af kaliffen i Bagdad omkring år 900:

Abu- Bakr Muhammad ibn Zakari-ya Razi

If the people of this religion are asked about the proof for the soundness of their religion, they flare up, get angry and spill the blood of whoever confronts them with this question. They forbid rational speculation, and strive to kill their adversaries. This is why truth became thoroughly silenced and concealed.

Jeg synes ikke de mest rabiate muslimer har ændret sig meget de sidste 1100 år, men dengang fik HAN altså ikke hovedet hugget af for sine synspunkter.
Hvad han mener om Koranen ville få enhver muslim til at besvime i rædsel.

Fra omkring år 1100 bestemte man jo som bekendt også, at man skulle holde op med at tænke for sig selv inden for islam, - dvs “døren til ijtihad blev lukket”.

Hvis den dør ikke snart åbnes igen, i det mindste her i Europa, så er vi i meget store vanskeligheder.
Nu MÅ muslimer sgu til at bruge den hjerne Gud har givet dem, og komme tilbage til bare 20 procent af den rationalitet man trods alt havde, de første 300 år af islams historie.

Det ER sjovt at den største muslimske bibringer af historier om Muhammed, - fra omkring år 800, han er MERE skeptisk over sine egne “lyriske” historier om Profeten, end dem der bruger hans tekster i dag, - fx den analyse af dem, jeg har købt fra et forlag i Medina fra år 2005.

Altså: Rivende tilbagegang i forhold til at tænke rationelt, det er *meget* skræmmende at se.

17 02 2008
Jørgen (00:47:06) :

@ Tarik

OK, my friend, du har nu fået din egen personlige “WarriorOfLight.”

Jeg vil derfor læne mig afslappet tilbage, tænde en joint, og spændt afvente, hvordan du handler ham.

:mrgreen:

Jørgen

PS! Hvis det lykkes dig at skabe bare en mikroskopisk sprække i betonpanseret, så giver jeg et måltid og en tur i biffen, næste gang du kommer til Odense.

17 02 2008
Jørgen (00:52:51) :

@ Knud

Tilbudet gælder naturligvis også dig, Knud, hvis du skulle få lyst til at kaste dig ind i kampen mod en modstander, hvis vid og humoristiske sans får Ayatollah Khomeini til at fremstå som Anders Maddesen på coke.

Hejsa

Jørgen

17 02 2008
Jørgen (01:02:05) :

@ Helen

(Og tilbudet gælder selvsagt også dig, søde).

:D

G’natter

17 02 2008
René (04:31:21) :

Citat helen
- Det siger meget om at tro med hjertet også er vigtig indenfor islam.

Ja, for religion er ihvertfald ikke noget man bruger hjernen til.

citat
- kalder en regering, som er valgt under en besættelsesmagts kanoner

saddam er heller aldrig valgt ‘lovligt’, og var alle dage været en dikator som kun passede på sig selv og sine egne - næppe en martyr for nogen anden end andre små magtliderlige krigsherrer.

Men tilbage til artiklen som indtil videre har vist sig at være sand, eller de gemmer sig ihvertfald bag betegnelsen ‘unge muslimer’.
Et klip på tv2 news gjorde dog ganske klart, at de bare bruge de genoptrykte muhammed tegninger som en meget dårlig undskyldning, for det de løber og laver.

Citat far hizbutahrir demonstration
- Vi er samlet her i dag, fordi ytringsfriheden er et forbandet instrument i politikernes hænder«, lød det blandt andet fra talerstolen på Sankt Hans Torv

Ytringsfriheden er for alle….
Koranen/biblen osv er langt farligere instrumenter, da de giver troende en guddommelig undskyldning for det, de tror på og handler ud fra.

citat fra samme
- Det er alene kalifatet, der er i stand til at stoppe krænkelserne. En stat, der reagerer med sværd og ikke med ord. En stat, der viser prisen for at fornærme profeten«, sagde Abdullatif fra talerstolen.

Målet helliger midlet og en klar opfordring til vold.

Det der sker i øjeblikket styrker kun min mening om at religion ikke har plads i et moderne samfund, og at den i alle dens afskygninger hører en dunkel fortid til.
Religion bringer ikke noget godt med sig som ikke kan findes uden, men giver kun falske svar og en falsk tryghed, om at hvis man bare gør som der står skrevet skal alt nok ende lykkeligt.

17 02 2008
Knud Larsen (09:38:35) :

@ Jørgen

En person som Carstens tekst skimmer jeg kun én gang, og ville ikke drømme om at “debattere” med, - det er jo åbenlyst spild af tid. Man kan kun håbe at det han kommer med er “vitterligt vrøvl” dvs at han selv VED det er vrøvl.

Nu har de unge muslimer da fået mig overbevist om at islam betyder fred ;-)

Jeg forudsagde allerede i starten af masseindvandringen at det ville komme til at gå galt, OG at vi ville få skylden, henholdsvist give os selv skylden, og det sidste er det der virkelig irriterer mig.

Der MÅ for fanden være grænser for det med at kaste sig i støvet og råbe “SKYLD”, - vi er syndere, det er vores skyld, at nogle unge ikke satser på at lære dansk og derfor ryger ud af skolen, - de gider ikke engang blive hjulpet, som jeg jo ved, jeg har selv oplevet det som lektiehjælper.

Necef burde udnævnes til minister, han har i 30 år fortalt hvordan vi mest stor iver giver indvandrere den idé at de er *ofre*, noget de naturligvis aldrig selv ville komme på, - når de kommer til et land som giver dem alt hvad der kræves for et godt liv. Han fortalte forresten at hans “klienter” oftest kaldte “bistandshjælp” som det hed før “kontanthjælp” - for “bistandsløn” og de troede det var en “løn” som Danmark fik pengene til fra FN ;-)

Mennesker ER mere eller midre gakkede, vi behøver ikke hjælpe dem til at blive mega-gakker.

Frem med rationaliteten i islam igen, det er på høje tid.

17 02 2008
Jørgen (11:21:33) :

@ Knud

Jeg forudsagde allerede i starten af masseindvandringen at det ville komme til at gå galt, OG at vi ville få skylden, henholdsvist give os selv skylden, og det sidste er det der virkelig irriterer mig.

Ja, sådan har jeg det også lidt.

Siden jeg vendte mig bort fra Kraftens mørke side (= holdt op med at være venstreorienteret ;) ) dengang sidst i firserne, har jeg således præket den Tilstundende Katastrofes Evangelium forgæves (og til stor irritation for mine omgivelser). Som en gammeltestamentelig profet har jeg ladet mine jeremiader regne ned over de naive syndere, men til hvilken nytte? Mine Kassandra-råb faldt på døve øren, mens lemmingerne fortsatte med at myldre og flokkes mod havet. Und jetzt sitzen wir - und zwar im wahrsten Sinne des Wortes - in der scheiße bis zum Genick. ;)

Jeg pjatter, men du har fuldstændig ret. Det er, som om store dele af Danmark og Vesten har befundet sig i en art reality distortion field de sidste tyve år, hvor mantraet om det multikulturelle samfunds velsignelser har holdt virkeligheden på afstand med en effektivitet, der ikke lader Islam noget tilbage at ønske. Tegnene har ellers været der hele tiden - den spirende, religiøse fascisme, radikaliseringen af mainstream muslimer, de demografiske kendsgerninger etc - men først nu er lemmingerne ved at vågne op.

Hvordan det hele skal ende, ved ingen, men det skal blive interessant at se, hvilken verden der dukker op af røgskyerne, når støvet igen har lagt sig - om en måske 30 til 50 år. Det eneste, jeg er sikker på, er, at der kommer til at ryge en hel masse mennesker i svinget. Forhåbentlig ikke her hos os, men i ét eller andet sving kommer de til at ryge. Det kan der ikke være nogen tvivl om.

:(

MVH

Jørgen

17 02 2008
Knud Larsen (12:18:47) :

@ Jørgen

Det *skal* blive interessant at se, men det bliver nok ikke noget smukt syn. Når muslimer i UK med 2,8 pct af befolkningen kan lave SÅ megen ravage, så er det nok umuligt at forestille sig hvordan det vil se ud med 28 pct, OG store politiske partier som vil være afhængig af de muslimske stemmer.
Vi kan se den magt de 15% ultra-religiøse i Israel har, det er rystende.

En supergod indlægger på News mener at hvis muslimer ikke finder ud af at indrette sig på at de ikke lever i muslimske lande, så vil islam enten blive parallel-religion i Europa, indskrevet i forfatningen osv, - men det vil Frankrig og Tyskland aldrig gå med til. Han gætter på at islam simpelthen bliver forbudt, som Hizb ut-Tahrir er forbudt, eller Scientology.

Det lyder jo noget science fiction-agtigt, men der SKER jo utrolig meget på 20 år. I UK er familiesammenføringerne steget med over 100 pct de sidste 10 år, og muslimer får stadig dobbelt så mange børn som ikke-muslimer. Så de kommer snart op hvor det vil gå virkelig hurtigt med at forøge procentdelen.

Så vi har altså kun folk som Tariq Ramadan at håbe på, ikke at hans islam er noget man ligefrem bliver i godt humør af, men der ER vist ikke noget bedre bud på et samliv i nogenlunde harmoni.

Iøvrigt interessant at han jo forsøgte at få et moratorium for straffelovene i sharia (hudud-lovene) fordi de jo altid går ud over fattige og kvinder, og han mente man burde genlæse teksterne for at se om fx stening ikke kunne droppes.
Men han fik nej over hele linjer, ingen “lærd” i verden ville være med til hans projekt.

Straffelovene er vel iøvrigt noget Helen ville kalde “løgn” og rent opspind, sådan noget kunne Profeten *aldrig* have foreslået. (Stening er IKKE i Koranen, men bruges/brugtes kun på basis af Profetens anbefalinger)

Islam ER verdens mest mærkværdige religion, og som Henrik Nordbrandt, som har levet med den i 20 år, siger, - en tragedie for menneskeheden.

18 02 2008
LMNord (10:57:06) :

-> Helen.

at selvom vi tog dem der ikke tror ind i paradiset en dag, så vil de stadig ikke tro på at de har været i paradiset, men at det sikkert var deres øje som så syner! Det siger meget om at tro med hjertet også er vigtig indenfor islam.

Tænk sådan har jeg det faktisk med indvandrede muslimer i Danmark….. De er endt i et af de rigeste, mest tolerante, demokratiske lande i verden, men insisterer på at ødelægge det.

-> Jørgen.

Du inviterer Tariq, Knud Larsen og Helen på et måltid mad og en tur i biffen…. !!! WHAT!!!??? Jeg blev bare tilbudt en kop kaffe og en gang boghvede grød….

Jeg føler mig marginaliseret og udstødt og vil straks kalde mine venner sammen og gå i optog til rådhuspladsen og kræve respekt for mine demokratiske rettigheder.

18 02 2008
LMNord (11:17:56) :

Men de fleste udlændinge er jo også muslimer, så mon ikke jeg har fået dem alle med

…. Hrhm… tænke, tænke….Det er nok det som Nyhedsavisen har haft i tankerne OG så det faktum at flere af de aktionerende har udtalt at danskere ikke har respekt for deres profet…. Og at Kasem Ahmad udtaler “Der er en giftig stemning mod muslimer i samfundet. Den får de unge til at reagere med ildspåsættelser”.

Den opmærksomme læser til spørge, hvem har sagt/skrevet som citeret ovenfor? “trommehvirvel”… ta da… Helen Latifi.

18 02 2008
Jørgen (12:32:31) :

@ Imnord

Du inviterer Tariq, Knud Larsen og Helen på et måltid mad og en tur i biffen…. !!! WHAT!!!??? Jeg blev bare tilbudt en kop kaffe og en gang boghvede grød….

Jeg føler mig marginaliseret og udstødt og vil straks kalde mine venner sammen og gå i optog til rådhuspladsen og kræve respekt for mine demokratiske rettigheder.

:mrgreen:

Min dreng, godt at ha’ dig tilbage igen! Jeg hører, du har været udlånt til krigen mod de venstreorienterede? Så må du jo være den rette til at lave en sprække i Carstens panser!

Hvorom alting er, så er du selvsagt også inviteret. Sosun, Anker, Gülay samt die Rest der geilen Bande er selvfølgelig også hjerteligt velkomne. Så går vi ned i biffen og spiser boghvedegrød, mens vi ser Geert Wilders’ seneste film.

;)

Jørgen

18 02 2008
Jørgen (12:38:11) :

(Ups! HTML-fuckup! Skal på arbejde nu. Snakkes senere)

Jørgen

18 02 2008
LMNord (12:56:59) :

“Carstens panser” Han er så langt ude at der intet håb er…. men det er da positivt at se ham kommentere her og ikke kun skriver på sin blog, hvor kommentarfunktionen er lukket.

Men jeg finder mig ikke i dine provokationer. Den seneste “Min dreng,” føler jeg er groft eksempel på en nedladende tone, som kun graver grøfterne dybere. :-)

Mht. kampen mod de venstreorienterede, så tænker jeg at du refererer til diskussionen på modspil…? Håbløs diskussion, hvor modspil hævder at de ikke kan føre en debat med modparten (her Uriasposten) fordi ingen vil fravige deres synspunkter, selvom der føres bevis for det modsatte.

Da jeg førte bevis for min påstand (at jeg ikke er frådende racist) kunne de ikke ændre standpunkt…. suk. “It takes one to know one…..”

Mht. om jeg er tilbage eller ej, så blive det i mindre omfang, da jeg bliver så træt…. se andet indlæg på small talken i dag.

18 02 2008
Knud Larsen (14:15:28) :

@ LMNord

A propos “racist” - se lige denne udveksling med en kendt indlægger fra flere fora, en mand som kalder sig “humanist” - lige ham jeg henviser til i posten (en gammelkommunist som stadig er troende)

Here goes:

Per Vadmand wrote:
> Knud Larsen wrote:
>
>> Jeg tror ikke jeg nåede mere en fire indlæg for mange år siden, før jeg blev kaldt racist og nazist, fordi jeg ikke bryder mig om masseindvandringen,
>
> Måske snarere fordi du kommer med den falske påstand om “masseindvandring”?

Falske? Vi fik dengang 20.000 nye ikke-vestlige om året, og folk påstod at Danmark altid havde været et indvandringsland. Vi havde indtil år 1960
aldrig haft mere en max ÉN promille fra ikke-vestlige lande, - som demografen Kornø viser i sin nye bog.

Den jødiske indvandring skete over 300 år, og man nåede op på i alt 6.000 mennesker, som langsomt men sikkert blev assimileret.

Kan DU ikke se forskel på 6.000 over 300 år, og så 20.000 (af en helt anden kaliber), hvert eneste år? Der VAR naturligvis tale om masseindvandring, i
ethvert af dette ords betydninger, OG ingen aner, om det ender med at gå godt, - som mange forskere har skrevet, så er det et eksperiment, som vi ikke tidligere har set i historien.

———

Så mange var ordene tidligere på dagen, det ER sgu ikke nemt når også “velmenere” er så beton-tænkende, - jeg tænker som sagt også tit på at opgive at ødelægge fingrene til igen verdens nytte.

Nu har jeg forresten lige postet nogle haditter på Gülays blog, på opfordring fra en - vistnok - nykonverteret gammedansk muslim.

Men har endnu til gode at se - bare én eneste gang - at en muslim har skrevet “Der tog jeg fejl, du havde ret” - det kan måske være DET jeg skal arbejde på. At se en indrømmelse af en fejltagelse, bare én gang, så kan jeg overveje at lukke og slukke for kritikken som jo alligevel er “verdens største slag i luften” - som Piet Hein sagde : “At appellere til fornuften, er verdens største slag i luften” - og da især over for krafttroende religiøse er det helt spild af tid.

Hørte lige sidste bid af en udsendelse med en talsmand fra Demokratiske Muslimer, hvor jeg er støttemedlem, - jeg troede faktisk de var gået ind, jeg får aldrig mail mere,- jeg gav ellers et ret stort tilskud da de startede.

Anyway, han lød fornuftig, og jeg skal have fat i udsendelsen fra Nettet- det er den med “Kirkenyt” eller hvad det er den hedder.

18 02 2008
Nyhedsavisen kom med en rettelse efter small talks hårde kritik mod avisen! « Helen Latifis small talk (15:55:33) :

[...] artikel, hvor overskriften og noget af indholdet var grænseoverskridende. Efter at Small Talk tog sagen, gjorde flere opmærksom på det og op og rettede en hård kritik mod avisen, har Nyhedsavisen [...]

29 04 2008
Nyhedsavisens journalist Leny Malacinski karakterdræber endnu engang muslimer « Helen Latifis small talk (21:44:38) :

[...] og at festivalens arrangør var afstedkommet af meget strenge religiøse krav. Med Leny’s tidligere artikler om muslimer in mente, kan enhver vel forstå, hvad Leny’s budskab med denne artikel er, og [...]

Skriv en kommentar

Du kan bruge disse opmærkninger : <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>